Translate

الخميس، 12 فبراير 2015

قلب لا يعرف الحب الحلقة (5)




اعتذار

خرجت نور من بيتها كالمعتاد لتذهب لعملها وجدت السيارة امام المنزل لاتعرف كيف اتت ومن جاء بها الى هنا وقفت تنظر اليهاحتى تتاكد انها هى وجدت ظرف معلق عليها اخدتها وقراته شوفى يانور من غير مقدمات كتير انا اسف معرفش ليه عملت كده بس والله انا مش زى يوسف انا غلطت اه بس هتصدقينى لو قولتلك معرفش ليه كان عندى رغبة قوية انى امسك ايدك انا بعتذرلك تانى واوعدك معدتش هتحصل ابدا اغلقت الورقة وابتسمت ابتسامة خفيفة ركبت السيارة وهى تشعر بسعادة لاتعرف سببها تحاول ان تفهم ادهم غريب الاطوار هذا فمن اول لقاء لهم وتصرفاته مختلفة عن كل مرة نفضت راسها بشدة:وانا مالى انا كل واحد حر دخلت الشركة تلقى الصباح على كل العاملين كعادتها عندما همت بدخول مكتبها وجدت يوسف امامها يوسف:صباح الخير يانور نور:اهلا صباح النور يوسف:ممكن اعرف ازاى مترضيش تركبى معايا العربية وتركبى مع راجل غريب نور:اولا حركة العربية دى مش هتخيل عليا يايوسف انا متاكدة ان انت اللى عملتها ثانيا باشمهندس ادهم مش غريب ولا حاجة ده صاحب الشركة ولو كان غريب انت كمان غريب وتصرفاتك بقت اغرب همت بدخول المكتب امسك يدها مرة اخرى صرخت فيه وهى تنزع يدها انت ايه مجنون احترم نفسك بقى يوسف:يعنى هتعملى ايه جاءه صوت من خلفه:انا اللى هعمل مش هيا التف خلفه فوجد ادهم يقف وراءه يشاهد كل شئ ادهم:يوسف تعالى على المكتب عايزك

ذهب الى مكتبه وخلفه يوسف جلس على المكتب ينظر له بنظرات متفحصة ادهم:انت عايز ايه من نور يايوسف يوسف:دى حاجة شخصية ياباشمهندس ملهاش علاقة بالشغل ادهم:اه طيب بص يايوسف لو قربت ناحية نور تانى هتشوف منى وش صعب اوى تعرفه يوسف:ده تهديد ولا ايه ادهم:اعتبره زى ما تعتبره المهم تعرف انك لو قربت منها ولا ضايقتها مش هيحصلك طيب سمعتنى يوسف:ماشى ياباشمهندس عن اذنك هما ليخرج نداه ادهم:بقولك ايه بلاش الحركات البيئة دى مفيش واحد محترم يفرقع كاوتش عربية بنت فى وقت متاخر كده عشان تركب معاه مش رجولة يعنى يوسف:متشكرين على النصيحة عن اذنك كان يوسف وصل لحد كبير من الغضب من ناحية ادهم وبدا يشعر ان هناك شئ غريب بينه وبين نور بدليل انها تركته وذهبت معه دار يومهم عادى الا ان هناك اوراق تحتاج امضاء من ادهم ذهبت اليه لم تجد هدى فى مكتبها اقتربت من الباب دقت عليه فسمعت صوت ادهم :ادخل دخلت اليه وجدت جيلان تجلس معه غاضبة بعض الشئ وادهم غير مبالى بها ادهم:تعالى يانور نور:انا اسفة اصل هدى مش موجودة بره والاوراق دى محتاجة امضة حضرتك ادهم:هاتيها وضعت الاوراق امامه لاحظت نظرات جيلان المتفحصة لها ولكنها لم تعيرها اهتمام قامت جيلان من مكانها فجاة ولفت يدها حول رقبة ادهم الذى كان يراجع الاوراق وقبلته على خده وهى تنظر لنور حبيبى انا ماشية بقى اشوفك بالليل ..... بااااى اندهش ادهم ونور من جراتها الزائدة نور:بعد اذنك لو الورق خلص ممكن امشى ادهم:نور استنى بصى اصل جيلان متعودة على كده مع اى حد فمش عايزك تتضايقى نور:واضايق ليه كل واحد حر فى تصرفاته هى خطيبتك وحرة معاك ادهم:لالا جيلان مش خطيبتى احنا مجرد اصدقاء نور بسخرية:اصدقاء ادهم:انا عارف ان ده غلط وصدقينى حاولت كتير ابعد عنها بلاقيها ورايا فى كل حتة نور:دى حاجة تخص حضرتك عن اذنك ادهم:نور استنى قام من مكانه على عصاه لاتعرف لماذا احست بالشفقة عليه للحظات حتى وقف امامها ادهم:نور انا مش عارف ليه ديما مش بنلحق نتصالح نزعل بسرعة تانى نور:لا ابدا وانا هزعل ليه ادهم:نور انا ممكن اغيب فترة عن الشغل عشان هعمل عملية وعايزك تبقى مكانى انا وزياد صاحبى وشريكى فى فترة غيابنا نور:"عملية ايه خير اشار على قدمه:عملية رجلى ادعيلى يانور نور:هدعيلك والله بس انا كنت فاكرة انك مولود بيها ادهم بمرارة:لالا دى حادثة من زمان..... محبش افتكرها ثم اللى اودامك ده كان بطل الجمهورية فى الكونوفو نور بدهشة:معقول ادهم:ايوه مش يوم الحادثة دى من اكتر من سبع سنين وطبعا مقدرش العب نور:باذن الله هتقوم بالسلامة طول ماانت عندك ارادة وهدف هتقدر توصل نظر اليه مطولا للحظات ارتبكت من نظراته وفضلت الخروج عن اذنك ادهم:اتفضلى

ذهبت لمكتبها حائرة تفكر فى ادهم ما لبثت حتى ظهرت امامها صورة جيلان وهى تقبله نفضت راسها كانها تخرج صورتهم من عقلها وبدات فى عملها كالمعتاد دخل عليها يوسف المكتب واغلقه نور:ايه ده فى ايه يوسف:انا عايز افهم ايه اللى بينك وبين ادهم نور:نعم هى حصلت انت مالك سلامتك يوسف:انا اللى مالى ولا انتى تقوليلى مش راجل غريب وهو يهددنى لما مبعدتش عنك هياذينى يبقى ايه نور:هو قالك كده يوسف: شوفى يانور انا مش هسيبك فى حالك لو بقى اخر يوم فى عمرى سمعتى نور:وانت فاكرنى هخاف منك لا انسىى واتفضل من هنا مع السلامة خرج ادهم من مكتبه وحدث هدى:هدى انا رايح مشوار ممكن اتاخر ابقى روحى انتى هدى:حاضر يافندم مع السلامة خرج ادهم وركب سيارته واتجه الى طبيبه دكتور سامى الذى رحب به بشدة سامى:تصدق انا مش عارف اعمل فيك ايه مبتردش عليا ليه ياجدع ادهم:سامى انا تعبت عمليات وعلاج لما فقدت الامل سامى:لااله الا الله ايه يابنى الكلام ده مش ادهم اللى يياس من حاجة ادهم:غصب عنى انا عملت كذا عملية لما فقدت الامل خالص انى امشى بس قولى الدكتور الالمانى ده انت واثق فيه سامى:طبعا عمل عمليات كتيربنفس حالتك وشهر والتانى بقوا زى الفل وبالغصب ياادهم عمليتك بعد يومين ايه رايك بقى ادهم:ايه ياعم يومين ايه لالا مينفعش سامى:بىلاش استعباط الراجل فاضله اسبوع ويرجع بلده وانا حاجز اسمك بالعافية يعنى تتلم وتنجز ادهم:بذمتك فى دكتور يقول اتلم وانجز مش عارف كليات طب ايه دى سامى:اسم الله على الهندسة اللى انت خارج منها ادهم:عمرى اقول عليك بيئة سامى:اه ماانا عارف اخلص بعد يومين تجهز نفسك ادهم:باذن الله اليوم الثانى طلب ادهم كل الموظفين والمهندسين بالشركة اجتمع ادهم مع الجميع بصوا ياجماعة انا هغيب عنكم مدة ممكن تكون شهر اتنين لسه مش عارف عشان كده الباشمهندس زياد هيبقى موجود مكانى وفى حالة زياد مش موجود هتبقى الباشمهندسة نور وونظر باتجاه نور وياريت لو اى حد زعل منى فى يوم من الايام ميزعلش منى وياريت تدعولى لانى داخل على عملية خطيرة وربنا وحده العالم هقوم منها ولا لا اكرم:لالاان شاء الله هترجعلنا بالسلامة ادهم:ربنا يخليك يااكرم وياريت بعد كده بلاش باشمهندس دى خليها ادهم بس احنا تقريبا قريبين من بعض فى السن ممكن تتفضلوا بدا الجمي يخرج من المكتب لكنه استوقف نور ادهم :نور ممكن كلمة نور:تحت امرك ادهم:نور انا عارفة انى زعلتك كتير بس صدقينى انا مريت فى حياتى بحاجات كتير تخلينى اتعامل مع الستات كده ممكن تستغربى انا بقولك كده ليه بس انا بجد نفسى تبقى عارفة انك ...... نور:انى ايه ادهم:انك الوحيدة اللى قدرتى تكسرى كل حاجز جوايا يمكن عنادك يمكن اخلاقك يمكن كل حاجة عشان كده بقولك اوعى تزعلى منى نور:وانا مش زعلانة وان شاء الله هترجع بالسلامة واحسن من الاول كمان بس خليك واثق فى ربنا وخلى ديما عندك امل انك توصل لهدفك صدقنى هتوصل ادهم:انا حاليا ليا هدف واحد بس ور:ايه هو ادهم:لو قومت من العملية سليم هتعرفى صدقينى هتعرفى ارتبكت نور :طيب عن اذنك ادهم:اتفضلى خرجت من مكتب ادهم وهى فى عالم اخر لاتعلم ماذا حدث كيف يشغلها هكذا ماذا يريد منها اهى لعبة منه ام انها الحقيقة قاطعها صوت يوسف:كان عايزك ليه نور بعصبية:وانت مالك حاجة تخصنى متخصكش يوسف:بقى كده ماشى يانور حسابك بعدين
يتبع
_____________________________________

تذكر ان تقيمك لموضوعي بتعليق سواء بالايجاب او السلب هو بمثابه تشجيع لي على الاستمرار وتقدير منك للمجهود الذي ابذله ومساعده منك على نشر الموضوع وتشجيع لباقي الاعضاء على قراءه الموضوع وشكرا




اقرا ايضا :


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...