Translate

الثلاثاء، 3 مارس 2015

قلب لا يعرف الحب الحلقه (11)



حبيبتى
بدات تجهيزات العرس بعدما اتفق الطرفين على ان يتم الزفاف فى خلال شهر واليوم هو موعد عقد القران كانت تقى ورفيدة تجلسان مع نور فى غرفتها وهى تستعد لكتب الكتاب تقى:نفسى اعرف اللى حصل ده حقيقى ولا خيال معقول ادهم يطلع ابن عمتك نور:انا لحد دلوقتى مش مصدقة حاجة كده زى الروايات روفيدة بخبث: بس قوليلى يانور قدرتى توقعيه ازاى مع انكم اول مااتقابلتوا مكنتوش طايقين بعض وايه اللى خلاه يقول فى الشركة انك مراته تقى:تصدقى يابت انتى مخك تخين اكيد عشان الصوراللى يوسف الزفت عملها نور:فعلا منه لله مش مسامحه ابدا روفيدة:تسمحى مين ده انا لو مكانك اقتله تقى:والله لتهدى اعصابك ياعم الحاج كش ناقصة هيا دخلت عليهم مريم :نور الحقى ولاد عمتك وصلوا بره وعايزين يشوفوكى ارتبكت نور :يشوفونى هو لازم مريم:نعم يااختى ليه هتستخبى ولا ايه انتى كده حلوة اوى يلا بقى نور:لالا انا خايفة تقى:خايفة ليه هى ليلة الدخلة ولا ايه نور:تصدقى انك قليلة الادب تقى:انا ماانا عارفة دق باب الغرفة ودخلت رودينا ودارين دخلوا عليها مبتسمين رودينا:مبروك يانور الف مبروك نور:الله يبارك فيكى يارودى دارين:وانا لا نور:لا طبعا ازاى نورتينى يادودو رودى:طيب يلا بقى الماذون بره والناس كلها جت نوربخجل واضح :طيب نستنى شوية رودى:ههههه فكرتينى بنفسى كنت مكسوفة اوى يلا بقى كتب كل حاجة ناقص العروسة نادا عليها خالد:يلا يانور يلا بسرعة نور:حاضر جاية اهوو

خرجت من غرفتها نظرت حولها وجدتهم جميعا فى انتظارها وادهم ووالدها بجوار الماذون التف حولها الجميع بفرحة يهنئونها وعيون ادهم تراقبها كانت جميلة بفستان جميل ينم عن ذوق عالى انتهى الماذون من كتب الكتاب ووقعت هى وادهم على وثيقة الزواج خديجة:الف مبروك ياحبايبى ربنا يهنيكم ادهم:الله يبارك فيكى ياامى فخر الدين:عرفت تختار ياادهم عروستك زى القمر ادهم:لاكده غلط انا واقف برضه بتعاكس مراتى وانا موجود فخر:خلاص بقى بقت مرات ابنى وبنتى ولا ايه يانور نور:طبعا ياعمو فخر:لالا عمو مين بابا زى اخواتك رودى ودارين ابتسمت نور:حاضر يابابا مر اللقاء سريعا وسط فرحة الجميع ماعدا داليا زوجة عمر التى كانت تتمنى اختها بديلة لنور ادهم:خالو ممكن اخد نور ونتعشى بره فكرى:امم افكر تخرجى يانور نور:اللى تشوفه يابابا ادهم:اللى تشوفه يابابا ماشى ماشى نور:خلاص بقى فكرى:ماشى بس مفيش تاخير ادهم:طيب ايه رايك بما اننا كتبنا الكتاب نروح شقتنا واهى جاهزة عمر:مستعجل على ايه بكره تقول ولا يوم من ايام العزوبية داليا:قصدك ايه ياعمر عمر:لا ياحبيبتى ولا حاجة ادهم:ناس متجيش غير بالسك فكرى:زى ماقلت مفيش تاخير ولا ارجع فى كلامى امسك ادهم بكف نور:لا وعلى ايه مش هنتاخر باذن الله

ركبا سويا سيارته وانطلق الى احد المطاعم الذى كان حجز فيها مسبقا ارشدهم النادل الى مكانهم بعيدا عن الانظار كان هذا اختيار ادهم نور:يعنى انت بقى مظبط كل حاجة ادهم:طبعا وهو ده يوم عادى برضه حبيبتى نظرت اليه قليلا ولم تتحدث ادهم:نور لسه مش متاكدة انى بحبك نور:ادهم انا عمرى ماعرفت طعم الحب غير فى الروايات والافلام لكن الحب الحقيقى عمرى ما عرفته ادهم:يعنى عمرك ماحبيتى قبل كده نور:بصراحة لا على اد ماكان نفسى احس بالاحساس ده بس كنت ديما بقول ان اكيد الحب اما يكون فى الحلال هيكون احسن ابتسم ادهم معجبا بحديثها ثم امسك بيدها وجدها ترتجف عندما لمسها تعرفى انا دلوقتى اتاكدت ان اختيارى كان مظبوط .....نور بتحبينى صمتت طويلا وهو ينظر اليها بحزن ادهم:يظهر انى اتسرعت نور بسرعة:لاابدا ادهم بلهفة:يعنى بتحبينى اومات براسها موافقة دون ان تتحدث ادهم:لحد كده موافق بس بعدين هسمعها من شفايفك الحلوة دى احمر وجهها بشدة ولم تتحدث بكلمة واحدة وظل هو ينظر اليها ونسى العالم وما حوله قاطع خلوتهم صوت مش معقول ادهم التف ادهم فوجد شادى ابن خاله ومعه انجى شقيقته ادهم:ازيك ياشادى اخبارك ايه شادى :ياااه سنين ياادهم ما قبل ماتسافر ازيك عامل ايه ادهم:بخير الحمد لله ازيك ياانجى انجى بدلال:انا كويسة ازيك انت وحشنا اوى القى شادى بنظره على نور :مش تعرفنا ياادهم امسك ادهم بكف نور يساعدها على الوقوف بجانبه وماان وقفت بجانبه حتى وضع يده على خصرها حتى اصيبت بدهشة من تصرفه ولكنها لم تتحدث ادهم:دى نور بنت عمك نظر شادى الى انجى:بنت عم مين ادهم:بنت عمك انت عمك فكرى انجى:ايه ده انت بتقول ايه ادهم:هو انا قلت حاجة غريبة بقول بنت عمكم هو انتوا متعرفوش ان ليكم عم اسمه فكرى شادى:معقول يعنى كلام بابا مظبوط لسه من يومين قالى اننا لينا عم اسمه فكرى ادهم:بالظبط كده ودى نور بنته انجى:وهى بنت خالك ماسكه كده وقاعدين فى الجو الرومانسى اوى ده نظر ادهم الى نور وراى وجهها الغاضب فنظر لانجى بتحدى ادهم:ماانتوا متعرفوش ان نور تبقى مراتى شادى:ايه ده معقول يعنى انت تعرفها من زمان على كده نظر ادهم لنور:من زمان اوى امسك شادى بكارت واعطاه لادهم :ادهم ياريت نتقابل بالذات بعد موضوع نور ادهم:اكيد ياشادى اكيد بس اتفضالوا نتعشى سوا اصلنا بنحتفل بكتب كتابنا شادى:معقول يعنى لسه متجوزين ادهم:ايوه يادوب من ساعتين شادى:انا اسف يانور بصراحة متلخبط بنت عمى وفجاة كده اكيد حاجة غريبة ابتسمت نور:ولا يهمك انا برضه اتلخبطت اول ما عرفت شادى:خلاص يبقى لازم نتقابل كلنا اكيد بابا هيفرح اوى ولاايه ياانجى انجى:مش عارفة بصراحة شادى:طيب نسيبكم بقى تحتفلوا واكيد هنتقابل ادهم:باذن الله تركوهم وذهبوا حتى قالت نور:معقول ولاد عمى مش مصدقة وضع اصبعه على شفتيها:هسسس انسى كل حاجة وخليكى معاياا انا خجلت نور من فعلته وظلت تنظر حولها خوفا ان يراهما الناس اشار الى النادل الذى اوما براسه وبعد قليل ارتفعت اصوات الموسيقى فى المكان واطفات الانوار واشتعلت الشموع نور:ايه ده امسك كفها ونظر الى عينيها:دى اقل حاجة ممكن اعملها لحبيبتى لم تصدق ماتراه اقترب النادل ومعه تورتة جميلة ووضعها امامهم وبدا الموجودين بالتصفيق لهم ادمعت عينها وادهم ممسك بيدها بحب :بحبك اوى يانور بحبك اوى لم تستطع الرد وهى تنظر اليه والى ما يحدث امامها نور:ادهم انا فين ادهم:ده جزء من جنتنا يانور اللى هنكون فيها سوا امسك بيدها لتقوم :ممكن ترقصى معايا نور:اممم قاما سويا يرقصان وسط الجميع الذين لايعرفونهم حتى ولكنهم فى عالم اخر ليس فيها سواهم كان يحتضنها بيده وهى ممسكة به كالطفل الصغير تجد فيه امانها وحمايته........ وحب عمرها
يتبع
_____________________________________

تذكر ان تقيمك لموضوعي بتعليق سواء بالايجاب او السلب هو بمثابه تشجيع لي على الاستمرار وتقدير منك للمجهود الذي ابذله ومساعده منك على نشر الموضوع وتشجيع لباقي الاعضاء على قراءه الموضوع وشكرا



اقرا ايضا :


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...