Translate

الأربعاء، 11 فبراير 2015

قلب لا يعرف الحب الحلقة (4)






خطا اخر

امسك يوسف ذراعها بقوة:انا قلتلك هتجوزك يبقى هتجوزك نزعت ذراعها من يده بغضب :انت اتجننت ازاى تمسك ايدى يوسف :اصلك مش هتبقى لغيرى حتى لو بالغصب نور: انت ايه اتجننت ولا ايه مش هيحصل سمعنى مش هيحصل يوسف:طيب قوليلى الوان الشقة تحبيها ايه نور:لالا انت مش طبيعى مجنون صح لالا مش مجنون انت غبى رفع يده ليصفعها ولكن يد ادهم منعته:انت اتجننت ولا ايه ترفع ايدك عليها ياحيوان يوسف بغضب:خطيبتى وانا حر معاها التف الى نور:خطيبك نور:لا طبعا ولا عمره هيكون سمعت يايوسف يوسف:ماشى يانور هنشوف انا ولا انتى تركهم وغادر وعيونه عليهم ادهم:مكنش ينفع تقفى معاه لوحدكم نور:انا مكنتش معاه انا واقفة لوحدى جه ورايا ادهم:ايوه بس اصراره ده عجيب اللى يشوف كده يقول بينكم حاجة نور بغضب:انا مفيش بينى وبين حد حاجة ياباشمهندس ولو عايزة هيبقى فى النور واوادم الناس دى كلها ادهم:انا اسف مقصدش والله انا بس شايف انه غريب نور:هو فعلا غريب مش عارفة ماله كده ادهم:هو بيشرب حاجة؟ نور :حاجة ايه ادهم:يعنى مخدرات كده نور :بصراحة معرفش عن اذنك ادهم:نور استنى بصى انا مقصدش ازعلك والله احنا من ساعة ما اتقابلنا واحنا ديما فى نقار من غيرسبب ولا ايه نور:شوف ياباشمهندس اناعمرى ماكان بينى وبين حد عدواة من اى نوع بس انت فى الاول ضايقتنى وانا رديت عليك لانى انا مش بسيب حقى بس انت اتمديت فى احراجى اكتر من مرة وبعدين عينت يوسف مكانى انتقام منى على رفض عزومتك مع انك المفروض تبقى مقتنع بكلامى ولا ايه ادهم:ومين قالك انى مقتنعتش بكلامك بالعكس عجبنى ردك اوى لانك حسستينى ان لسه فى ناس بتعرف تربى اولادها وكونى عينت يوسف مكانك ده مش عقاب لا انا كنت عايز اعرف رد فعلك ايه والدليل انك رجعتى مكانك تانى عشان انا نفسى عرفت انك الوحيدة اللى ممكن احط ثقتى فيكى ومخافش نظرت اليه باندهاش:طيب وليه كل ده اقترب منها قليلا:عشان انا ديما بحب اعرف الناس اللى يهمونى وانتى تهمينى نور:يعنى ايه ارتبك قليلا:اقصد ان دكتور محمد وصانى عليكى انتى بالذات وقالى حط ثقتك فى نور وكان لازم اتاكد واتاكدت خلاص نور:من ايه ادهم:ان ممكن احط ثقتى فيكى ومخافش نور يانور نادتها تقى فالتفت اليها:ايوه ياتقى جاية حالا التفت لادهم:عن اذنك ادهم:نور نور:ايوه ادهم:انا اسف لو كنت زعلتك منى غصب عنى صدقينى لاتعرف ماذا حدث لها ىتستطيع انزال عينها من عينه ولكنها انتفضت فجاة واستغفرت ربها سرا وابتعدت سريعا وهو ينظر اليها وعيناه لا تفراقها

ركبت سيارتها مع تقى ولكن السيارة لم تستجيب مرارا وتكرارا وجدت ان عجلاتها الاثنين قد اصابهم خلل ولن تتحرك من مكانها الا بتبديلهم وليس لديها بديل لهم تقى:طيب هنعمل ايه دلوقتى نور بضيق:مش عارفة ياتقى واخاف نركب تاكسى لوحدنا اتاها صوت يوسف من خلفها:وليه تاكسى ما انا موجود اتفضلوا تقى :يلا يانور يوسف يوصلنا نور باصرار:لا تقى:ليه بس بدل مانمشى لوحدنا نور:لا ياتقى مش هركب ونظرت ليوسف الذى قد بدا يفقد اعصابه اركبى احسنلك مش هتلاقى تاكسى هنا نور:شكرا هدور على اى عربية راهم ادهم يقفون مع يوسف الذى بدا عليه الغضب اقترب منهم ايه ياجماعة فى حاجة تقى :ابدا الكاوتش اتخرم ومش عارفين نمشى ونور رافضة يوسف يوصلنا نظر الى السيارة:فردتين مرة واحدة اكيد بفعل فاعل نور:يعنى ايه نظر ليوسف الذى بدا عليه العرق يعنى حد قاصد يعمل كده اقفلى العربية وتعالوا اوصلكم زى ماانتوا عايزين تقى:يلا بقى يانور نظرت ليوسف بتحدى :خلاص ماشى موافقة ركبتا السيارة مع ادهم وعيون يوسف تشتعل بالغضب كانت تقى بجانب ادهم ونور فى الخلف ظل ينظر اليها فى مراة السيارة احيانا تلتفت تجده ينظر اليها فتنظر فى الجانب الاخر اكثر من مرة حتى نزلت تقى ووصلت بيتها تقى:متشكرةاوى ياباشمهندس على التوصيلة ادهم:على ايه انا معملتش حاجة تقى ":طيب تصبحوا على خير سلام يانور تركتهم وغادرت حتى قال ادهم:ممكن تتطلعى اودام اصل اللى يشوفك كده يقول السواق بتاعكنزلت وركبت بجواره على مضض ظل ينظر اليها كثيرا وهى غير مبالية به حتى وصلوا قريبا من منزلهم:هنا لوسمحت ادهم:هو البيت هنا نور:لا هو كمان شوية بس انا هكمل عادى ادهم:لالا مينفعش لازم اوصلك لحد البيت نور:ملوش لزوم كفاية هنا ادهم:لا هوصلك لحد البيت بعد اصرار منه وافقت :هنا كويس متشكرة اوى ادهم:نور ممكن اطلب منك طلب نور:خير ادهم:ايه رايك نتغدى بكره مع بعض فى اى مكان انتى تختاريه التفت اليه بغضب:اظن سبق وقولت لحضرتك انى مش بخرج مع حد غريب ادهم:اعتبريها معاهدة صلح بينا نور:اولا مكنش بينى وبينك حرب عشان يبقى فى معاهدة صلح وثانيا انا مش بخرج اى مكان مع اى حد غريب ادهم:انتى ليه مصرة تعملى بينا مسافات وحواجز نور:عشان هو ده الصح امسك يدها فجاة اندهشت من جراته نزعت يده عنها: اديك طلعت زيك زى يوسف وخرجت من السيارة واغلقت بابها بعنف

ظل ينظر اليها وهى تدخل بيتها وهو يلوم نفسه على فعلته ولكنه لايعرف لماذا فعل ذلك عادت نور الى بيتها وجدت ابواها واخته الصغرى مريم واخيه مازن يشاهدون التلفاز نور:السلام عليكم دار قوم مومنين الجميع :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته والدها مختار حسين وهو مدرس اول سابق خرج على المعاش منذ فترة صغيرة ووالدتها امل ربة منزل مثلها مثل اغلب الامهات اما مريم فهى طالبة فى الفرقة الثالثة كلية الاداب اما مازن فهو توام مريم ولكنه بالفرقة الثالثة بكلية التجارة امل :ايه اللى اخرك كده يانور نور:اسكتى يا ماما مش العربية عملتها معايا وفردتين الكاوتش ناموا مختار:ازى الكلام ده ده انا لسه مغيرها من يومين والاتنين طيب جيتى ازاى ارتبكت قليلا:بصراحة يابابا بشهمندس ادهم صاحب الشركة وصلنى انا وتقى مختار:وده ينفع يانورتركبى مع راجل غريب نور:والله يابابا كنا مضطرين وخفنا نركب تاكسى لوحدنا امل:خلاص يامختار ثم صاحب الشركة يعنى اكيد راجل محترم ولا ايه يانور نور بغيظ:اه محترم اوى مختار :نور دى اخر مرة تحصل سمعتينى نور:حاضر يابابا عن اذنكم داخلة انام تعبت اوى النهاردة الجميع تصبحى على خير دخلت معها مريم:ايه يانور قوليلى بقى صاحب الشركة ده هو ادهم اللى حكتيلى عنه قبل كده نور:ايوه يامريم هو مريم:طيب هو شكله ايه نور:مريم تصبحى على خير اختك هلكانة ظل ليله يفكر فيما فعله عندما بدات تترك عنادها هى حتما ستعود لما كانت عليه تدخل عليه رودينا وهو شارد تقطع تفكيره:اخى العزيز سرحان فى ايه ادهم:هو انتى كل ساعة هنا ملكيش بيت يارودى ضربته على كتفه:اخص عليك هو عشان اشرف مسافر يومين هتزهق منى قبل راسها بحنان:حبيبتى ده بيتك ياقلبى انا نفسى بس تسمعى الكلام وتيجى تعيشى فى الشقة بتاعتك فوق رودى:شوية كده ياادهم لسه سنة على اعقد الشقة ما يخلص بس سيبك منى كده وقولى مالك ادهم:ابدا كل ماافكر انى بصلح حاجة اترينى بخسرها رودى:تقصد ايه ادهم:هقولك بس اوعدينى محدش يعرف بالكلام ده غيرى انا وانتى رودى:حبيبى من غير مااوعدك انت عارف سرك فى بيرقول بقى قص عليها كل ما حدث مع نور من يوم لقاءهم حتى اليوم ادهم:ايه رايك بقى رودى:بصراحة انا لو مكانها كنت قتلتك بنت جدعة مش زى الزفتة اللى عاملة زى االزقة وراك فى كل حتة ومفيش بينكم اى ارتباط ادهم:لالا دى حاجة تانية خالص كل حاجة فيها مختلفة متعرفيش ليه شقاوتها ولاضحكتها ولا اخلاقها حاجات كتير اوى بس عنيدة اوى يارودى ضحكت رودى بشدة:هى فعلا حاجة تانية بامارة انها خليتك مشغول بيها ارتبك ادهم:لالا مش مشغول ولا حاجة عادى يعنى رودى:لا مش عادى وانا متاكدة انك بدات تحبها اعترف ياادهم حتى لو بينك وبين نفسك
يتبع
_____________________________________

تذكر ان تقيمك لموضوعي بتعليق سواء بالايجاب او السلب هو بمثابه تشجيع لي على الاستمرار وتقدير منك للمجهود الذي ابذله ومساعده منك على نشر الموضوع وتشجيع لباقي الاعضاء على قراءه الموضوع وشكرا



اقرا ايضا :




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...